دسته ها :

تحلیل: تحول بنیادین مفاهیم «فقر آموزشی» و «نخبه» در قرن ۲۱

تحلیل: تحول بنیادین مفاهیم «فقر آموزشی» و «نخبه» در قرن ۲۱

در تحلیل این هفته نوشته‌ای میخوانیم با عنوان: تحول بنیادین مفاهیم «فقر آموزشی»، «نخبه» و «پخمه»، در قرن ۲۱.
این مقاله توسط میثم هاشم خانی، اقتصاددان ومدیر موسسه‌ مطالعاتی حامیان فردا نوشته شده است.


بیشتر...

رویکرد آموزش خلاق کودک محور

رویکرد آموزش خلاق کودک محور

امروزه در بسيارى از کشورهاى پيشرفته رویکرد آموزش خلاق کودک محور به سياست و برنامه‌ى اصلى سامانه‌ى آموزش و پرورش تبديل شده است. رویکرد آموزش خلاق کودک‌ محور بر فلسفه‌ى آموزش مشارکتى و هميارى کودکان و آموزگاران و مربيان استوار است.


بیشتر...

یادگیری از طریق بازی

یادگیری از طریق بازی

اصطلاح تعلیم و تربیت زودهنگام، اصطلاحی است که غالبا برای تعلیم و تربیت کودکان از ابتدای تولد تا هشت سالگی به کار می‏رود. ضرورت و فوریت تعلیم و تربیت زودهنگام در کشورهای صنعتی و پیشرفته تا بدان جا تکامل یافته که برای سه سال قبل از شروع آموزش رسمی (دوره ابتدایی) برنامه آموزشی نظام‏دار و سازمان یافته تدوین شده است که در مراکز آموزش پیش دبستانی توسط مربیانی که در این زمینه از دانش و تخحصص کافی برخوردار می‏باشند آموزش داده می‏شوند.


بیشتر...

هوش‌های چند گانه و راهکارهای آموزشی

هوش‌های چند گانه و راهکارهای آموزشی

انواع فعالیت‌هایی که کودکان به آن تمایل دارند، بیانگر هوش اغلب آنها است. بسیار مهم است که مربی با این نوع فعالیت‌ها که هر کودک در کلاس دوست دارد انجام دهد ( صرف نظر از مدل آموزشی که مربی انتخاب کرده است) آشنا باشد و با کمک این دانش، مربی می تواند راهکارهای مبتنی بر هوش‌های چندگانه را برای کمک به یادگیری کودکان بکار گیرد.


بیشتر...