اخبارگالری

مراسم روز درختکاری

روز درختکاری یعنی روز مراقبت و توجه کردن به درختان. درختان نه تنها دنیای اطراف ما را زیباتر می کنند، بلکه برای سالم ماندن ما نیز امری ضروری محسوب می گردند. نه تنها پناهگاهی برای انواع پرندگان، حیوانات و حشرات هستند، بلکه برای ریه های ما نیز حیاتی می باشند. همچنین در جامعه مدرن نیز محصولات زیادی از درختان مثل کاغذ گرفته می شود. بنابراین حتما باید به این روز توجه کنیم و آن را گرامی داشته و درخت بکاریم. البته این روز در کشورهای مختلف، تاریخ های متفاوتی دارد.

در کشور ما روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می‌شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل‌ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال‌های جوان می‌کنند. ایرانی‌ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می‌گردانند.

در پیش دبستان و دبستان سرواندیشان آفتاب برای پاسداشت این روز مهم و خاص دانش آموزان هر کلاس به صورت کار تیمی و گروهی در حیاط مدرسه درخت و گل کاشتند و علاوه بر یادگیری مهارت کاشت درخت و گل در خاک و فرایند رشد گیاه به استقبال نوروز رفتند.

همچنین دانش آموزان علاوه بر تجربه کردن و لذت بردن از کاشت گل و گیاه با  فواید و مزیت های درخت و گل در زندگی انسان ها آشنا شدند.

روز درختکاری بهانه‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیاء کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشتری نگه داری کنیم. امید است که با تلاش در این جهت، حتی با کاشتن یک نهال کوچک، کشوری زیبا و آباد را برای خویش مهیا کنیم.

 

 

 

 

 

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم میرزایی
    ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۷:۰۵ ب.ظ

    بسیار عالی
    آشنایی کودکان با فرایند رشد گیاهان مسلما تاثیرات بسزایی در هوش طبیعت گرایی آنها دارد و مکمل هوش معنوی شان خواهد بود.
    از تلاش مجموعه در این راستا بسیار سپاسگزاریم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مطالب مرتبط

آغاز پیش ثبت نام

پیش دبستان و دبستان سرواندیشان آفتاب برای سال تحصیلی جدید به تعداد محدود ثبت نام می نماید.