بهترین دبستان شرق تهران

چرا دبستان سرواندیشان آفتاب بهترین دبستان شرق تهران است؟

در این متن با ویژگی های یک دبستان خوب آشنا می شویم

هر دانش آموز ایرانی پیش از آنکه وارد دانشگاه شود ، 12 سال از عمر خود را در مدرسه می گذراند . 12 سالی که تاثیر زیادی بر آموزش و پرورش دانش آموز دارد . می تواند از یک کودک بازیگوش یک نخبه تحویل اجتماع دهد یا از یک کودک سر به زیر ، یک جوان بی اهمیت به کار و آینده . اهمیت آموزش و پرورش در سال های مدرسه هر چند در خارج از کشور سال هاست که ثابت شده و بعد از قرون وسطی ، یکی از مهم ترین مقوله های علوم اجتماعی است ، در ایران هم در سال های گذشته به نوبه خود در اولویت خانواده ها و مسئولان قرار گرفته است .

در جوامع توسعه یافته آنچه در سال های ابتدایی حضور دانش آمور در مدرسه پررنگ تر جلوه می کند ، تربیت اجتماعی و فردی دانش آموز است و نه تربیت علمی . احتمالا درمورد مدارس ژاپن یا فنلاند شنیده اید که در سال های ابتدایی ، نظام نمره دهی ندارند و تمرکزشان روی مهارت های فردی و اجتماعی است ( که تحت عنوان EQ شناخته می شود ) . البته که آموزش پرورش ایران هم در سال های گذشته با تغییر نظام نمره دهی 0 تا 20 به نمره دهی توصیفی ، گام اولیه ای برای تغییر مسیر به این موضوع مهم داشته است .

هوش های چندگانه گاردنر

دبستان سرواندیشان آفتاب ، نخستین دبستان شناختی در شرق تهران می باشد.( برای شناخت مدرسه شناختی اینجا را کلیک کنید.) مدرسه شناختی ، یک سیستم آموزشی بسیار جدید و در عین حال مدرن است که به تازگی در کشور ما ایران شکل گرفته و بعضی از مدارس از این سیستم پیروی کرده اند. یکی از وجه تمایز مهمی که مدرسه شناختی با مدارس دیگر دارد نقش معلم و دانش آموز است. در این سیستم آموزشی مدارس بر اساس رویکرد شناختی اداره می شود. به تعریف دیگر: مدرسه ای می باشد که دانش آموز محور آن است و مربی نقش تسهیل گر دارد.بهترین دبستان شرق تهران

در مدارس شناختی : کودکان را آزاد در عین حال مسولیت پذیر ، کودکانی شجاع و نترس، اهل پرسش و پاسخ، خلاق، اهل سخن گفتن تربیت و آموزش می دهد.

در این دوران که کودکان با انواع کامپیوتر ها سرو کار دارند و از هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخورد هستند نوشتن تکالیف بسیار زیاد کودکان را خسته و دلزده می کند. مدرسه شناختی به تحریر تکالیف زیاد اعتقادی ندارد تا ذهن کودک را خسته کند.بهترین دبستان شرق تهران

نوع چیدمان کلا س ها بر اساس رویکرد شناختی ساخته شده و کودک، خانه و مدرسه را از هم جدا نمی داند و به خوبی توانسته اند هماهنگی لازم را بین این دو برقرار کنند.بهترین دبستان شرق تهران

دبستان آفتاب ، به عنوان بهترین دبستان شرق تهران ، همچنین یک دبستان دوزبانه می باشد. در برنامه هفتگی دانش آموزان توجه خاصی به زبان انگلیسی شده است و آموزش زبان به دو صورت عمومی و تخصصی ، بعد از تعیین سطح دانش آموز به او آموزش داده می شود.

فرهنگ سازی در بخش محیط زیست، یکی از ارکان اساسی در امر حفظ محیط زیست است که با وجود تاکید بسیار صاحب نظران ، متاسفانه تا به امروز در سیاستگذاری های کلان کشور توجهی به این مهم نشده است. بدون توجه به آموزش، هر اقدامی در جهت حفاظت از محیط زیست، موقتی و مقطعی است و ساختن هر بنایی هر چند عظیم بدون وجود پایه های محکم فرهنگ حفاظت از محیط زیست، غیر قابل اطمینان خواهد بود.
دبستان آفتاب با افتخار خود را عضوی از مدارس سبز می داند و در برنامه جامع آموزشی خود آموزه ها و رویکردهای محیط زیستی رادر نظر می گیرد.

کارشناسان می گویند آموزش در دوران کودکی تاثیر مثبتی بر رشد فرد در آینده دارد. اما آیا این آموزش باید خشک و جدی باشد؟

در دبستان سرواندیشان آفتاب آموزش مبتنی بر بازی و پژوهش می باشد ، به این معنی که از شیوه های آموزش سنتی و تئوری وار ، تا حد امکان جلوگیری شده و سعی شده که دانش آموز با لذت و به صورت تجربی دانش را فرا بگیرد.

 

آغاز پیش ثبت نام

پیش دبستان و دبستان سرواندیشان آفتاب برای سال تحصیلی جدید به تعداد محدود ثبت نام می نماید.