اخبار

گرامیداشت هفته تحقیق و پژوهش

کنجکاوی و تحقیق از تمایلات طبیعی هر انسان است و میل به شناخت امور، کشف اسرار، پرده برداری از مجهولات، درک واقعیت های نهانی فطری و غریزی انسان است و از همان کودکی پدیدار می شود. علاوه بر این توسعه پایدار، بدون آموزش و هر دو بدون نهادی شدن تحقیق به فعل در نمی آید.

اجرای برنامه های پژوهشی در مدارس می تواند کودکان را به نگاهی دوباره و تفکری دیگر دعوت و روحیه کندوکاو را در آنان نهادینه می کند. اگر آموزش چگونه پژوهیدن به درستی برای کودکان تعریف شود. و به آن ها طعم تفکر از راه شنیدن و دیدن دقیق اطراف خود را بچشاند می تواند اتفاق بزرگی را در آنان به وجود آورد که حس پژوهشگری در آنان متولد می شود.

برای نیل به هدف مقدس توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس به نظر می رسد که ابتدا باید در نگرش آموزش و پرورش تغییراتی حاصل گردد. بدیهی است که پایه و اساس هر اندیشه ای در آموزش و پرورش بستگی به حمایت دست اندرکاران تعلیم و تربیت آن کشور را دارد.

در پیش دبستان و دبستان سرواندیشان آفتاب یکی از برنامه های اصلی و کلیدی انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی است، در ابتدا روند تحقیق و پژوهش به دانش آموزان آموزش داده می شود و در ادامه ایده و سوال های پژوهشی دانش آموزان بررسی و سپس آن ها به صورت انفرادی و یا گروهی پروژه علمی خود را آغاز می کنند و در نهایت نتایج تحقیقات و پژوهش های علمی خود را در نمایشگاه مدرسه و در جشنواره ها و مسابقات متنوع ارائه می کنند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نیز دانش آموزان پژوهشگر آفتاب به مناسبت هفته پژوهش و نوآوری نتایج پروژه و تحقیقات علمی خود را در نمایشگاه  داخلی مدرسه ارائه کردند و همچنین در جشنواره دانش آموزی همتا شرکت کردند و رتبه های بسیار خوبی کسب کردند و خوش درخشیدند.

نمونه ای از پروژه های دانش آموزی انجام شده در مدرسه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

سایر دانش آموزان مدرسه نیز پروژه های علمی خود را در نمایشگاه داخلی مدرسه ارائه کردند.

 

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
آخرین مطالب
فهرست

آغاز پیش ثبت نام

پیش دبستان و دبستان سرواندیشان آفتاب برای سال تحصیلی جدید به تعداد محدود ثبت نام می نماید.