رویکرد آموزشی زبان انگلیسی در مجموعه آفتاب ، مکالمه محور است ؛ چرا که فرزندانمان در بدو ورود به پیش دبستان و دبستان ، و بدون آگاهی از قوانین دست و پا گیر دستوری و در اندازه گنجینه لغات خود، قادر به گفتگو کردن به زبان مادری هستند.
این مجموعه با بهره گیری از خدمات موسسات حرفه ای و متخصص در آموزش کودک و نوجوان ، علاوه بر رویکرد بر پایه مکالمه ، بعنوان یک مجموعه دو زبانه ، دروس علوم ، ریاضی ، هنر و … را هم نیز با رویکرد افزایش وسعت یادگیری ، آمادگی برای استفاده از دنیای بیکران علم از منابع انگلیسی و ورود به این مراکز در آینده برای فرزندانمان ، در نظر گرفته است.

اهداف کلی و اصلی آموزش زبان

  • ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان
  • سوق دادن دانش‌آموزان به سمت کاربرد واقعی زبان انگلیسی که همان ایجاد ارتباط با دیگران می‌باشد
  • تمرکز روی چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی که به ترتیب عبارتند از:
    مهارت گفتاری یا Speaking
    مهارت شنیداری یا Listening
    مهارت خواندن و درک مطلب یا Reading
    مهارت نوشتاری یا Writing
  • تاکید روی نکات گفتاری به جای نکات نوشتاری
  • تاکید روی محاوره به جای گرامر
  • تاکید روی روان صحبت کردن به جای صحیح صحبت کردن دانش‌آموز
  • استفاده از سیستم (CLT (Communication Language Teaching
  • استفاده از ابزار آموزش CD صوتی/فیلم‌های انگلیسی و انیمیشن‌های زبان/ فلش کارت/ پوستر/ تصاویر مجلات و روزنامه‌ها/ فرهنگ لغت تصویری
  • استفاده از کتاب‌های مکمل آموزش
  • استفاده از تکنیک سایه (Shadowing) با متن و بدون متن که به نوعی بازگویی و تکرار کردن متن شنیداری می‌باشد که تکنیکی بسیار مناسب برای تقویت تلفظ و لهجه است.
  • تاکید روی تلفظ صحیح

اهداف جزیی آموزش زبان

پایه پیش دبستانی:

  • آشنایی با زبان انگلیسی از طریق داستان، شعرهای همراه، با ACT کارهای هنری سرگرم کننده و کاردستی و بازی که در عین حال محرک حسی دانشی (شناختی) و رشد و نمو اجتماعی کودکان را نیز تقویت می‌کند.
  • تمرکز و حافظه کودک از طریق بازی ارتقا پیدا کرده و قدرت خلاقیت و تفکر او نیز افزایش می‌یابد.
  • در این پایه کودک دنیای اطراف خود را با کلمات انگلیسی می‌شناسد و رابطه بین حروف انگلیسی و صدای آنها را کشف می کند.
  • یادگیری حروف و اعداد یک تا ده

پایه اول:

  • یادگیری زبان انگلیسی به روشی دوستانه، ساده و جذاب
  • استفاده از بازی، شعر و داستان باعث شده که اعتماد به نفس دانش‌آموز در استفاده از الفبای کلمات و اصطلاحات روزمره انگلیسی افزایش یافته
  • تمرین و مرور الفبا و صداهای آن و یادگیری لغات کم‌سیلاب مرتبط با هر حرف
  • یادگیری اعداد دو رقمی
  • یادگیری از طریق ساخت کاردستی و هنر و ریاضی و علوم و معماری و...
  • تشویق دانش‌آموزان با استفاده از لغات‌های یاد گرفته شده به انگلیسی در جمله‌های فارسی

پایه دوم:

  • مرور الفبای انگلیسی و صداهای مربوط به هر حرف و یادگیر کلمات چند سیلابی
  • یادگیری کلمات روزمره ابتدایی همانند اشکال و رنگ‌ها، اجزای بدن، اعضای خانواده، وسایل و اشیا و...
  • آموزش مکالمات با استفاده از CD به عنوان الگوی تلفظ صحیح
  • یادگیری از طریق شعر، سرود، داستان و...

پایه سوم:

  • کمک به دانش‌آموز در نوشتن جمله‌های کوتاه
  • آموزش انگلیسی روزمره از طریق ارزش‌های اجتماعی همانند تقسیم کردن وسایل با همسالان، مودب بودن و...
  • جهت ارتقا مهارت‌های فکری فعالیت‌های دانش‌آموزان روی الگوسازی و ارتباطات طراحی شده
  • یادگیری زبان از طریق هنر، ریاضی و علوم
  • پروژه‌های کاردستی/معما/عکاسی و...
  • یادگیری کلمات سه حرفی که از دو حرف بی‌صدا و یک حرف صدادار تشکیل شده (CVS Words)، حروف صدادار کوتاه Digraphs (دو حرفی که یک صدا داشته باشد)

پایه چهارم:

  • استفاده از شعر، سرود، ایفای نقش در داستان‌ها به روشی جذاب
  • ایجاد یک برنامه Phonics‌مرحله به مرحله به دیگران کمک می‌کند تا مهارت‌های خوا نداری و گفتاری را به طور موثری ارتقا بخشد.
  • ارتقا مهارت نوشتاری از طریق پر رنگ کردن و دنبال کردن لغات
  • روش اختصاصی ویژه‌ای جهت ارتقا مهارت خوانداری و بالا بردن اعتماد به نفس فراگیر در درک حروف و خواندن لغات و در نهایت مکالمات ساده
  • کمک به دیگران در جهت بالا بردن اعتماد به نفس در زمینه گفتاری (Speaking) و استفاده از مطالب گرامری در گفتار به طور نامحسوس
  • کمک به گسترش مهارت‌های عاطفی و اجتماعی دانش‌آموز

پایه پنجم:

  • علاوه بر در نظر گرفتن چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی در این مرحله به مهارت‌های فرعی همانند نقطه‌گذاری و علامت‌گذاری نیز پرداخته می‌شود به نحوی که دانش‌آموزان مهارت نوشتاری خود را با اعتماد به نفس بالاتری بهبود می‌بخشند.
  • کمک به دانش‌آموزان در جهت تقویت مهارت مهارت گفتاری و شنیداری
  • تشویق دانش‌آموزان در جهت استفاده از کلمات و جملات انگلیسی در مکالمات
  • کمک به گسترش مهارت‌های اجتماعی و عاطفی

پایه ششم:

  • تمام اهدافی که در پایه پنجم ذکر شد به همراه:
  • تاکید بیشتر روی روان صحبت کردن
  • تشویق دانش‌آموزان به تحقیق و انجام پروژه در زبان انگلیسی
  • انجام پروژه‌های فرهنگی
  • یادگیری عبارت‌های کلیدی در زندگی روزمره کاربرد دارد همانند معرفی دیگران، قرار گذاشتن، جستجو و پیدا کردن اشیا و...