دپارتمان زبان انگلیسی

رویکرد آموزشی زبان انگلیسی در مجموعه آفتاب ، مکالمه محور است ؛ چرا که فرزندانمان در بدو ورود به پیش دبستان و دبستان ، و بدون آگاهی از قوانین دست و پا گیر دستوری و در اندازه گنجینه لغات خود، قادر به گفتگو کردن به زبان مادری هستند.

فعالیتهای زیر جهت کلیه پایه ها ازپیش دبستانی تاششم مطابق با استانداردهای آموزشی کتابهای هر رده سنی انجام خواهد شد :

  1. انجام فعالیت های بازی آموزشی و مهارت محور معادل دروس هر پایه جهت تقویت چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی : شنیدن ، صحبت کردن ، خواندن و نوشتن
  2. تماشای محتوای آموزشی مطابق مباحث آموزشی کتاب درسی
  3. برگزاری کارگاه های موضوعی (ماهانه یکبار) در بیرون از فضای کلاس
  4. برگزاری تورهای آموزشی زبان در بیرون از مدرسه  در هرفصل یکبار ( مکان این تورها عموما مکان های علمی و تفریحی می باشد و طبق هماهنگی با مدیریت مکان و زمان انتخاب خواهدشد.)
  5. برگزاری مراسم شاد مطابق با مناسبت های ملی و مذهبی ( اول مهرماه ، روز کودک، روز دانش آموز، روز مادر، روز پدر، شب یلدا، شرکت درنمایشگاه روز انقلاب، جشن نوروز و جشن خرداد )
  6. ورزش صبحگاهی و بازی های گروهی هفته ای یکبار برای دوره های اول و دوم
  7. عضویت دانش آموزان در کتابخانه انگلیسی مدرسه
  8. با توجه به سطوح متفاوت زبانی دانش آموزان ورودی جدید مدرسه ، با تایید دپارتمان زبان و مدیریت ، کلاس های ترمیک جبرانی برای دانش آموزان نیازمند در تابستان جهت ارتقای سطح این عزیزان برگزار خواهد شد.
  9. در تابستان نیز کلاس های ترمیک برای عموم دانش آموزان بصورت اختیاری برگزار می شود که دانش آموزان مستعد و علاقمند می توانند از این کلاس ها استفاده نمایند.

اهداف جزئی آموزش زبان :

  • آشنایی با زبان انگلیسی از طریق داستان، شعرهای همراه، با ACT کارهای هنری سرگرم کننده و کاردستی و بازی که در عین حال محرک حسی دانشی (شناختی) و رشد و نمو اجتماعی کودکان را نیز تقویت می‌کند.
  • تمرکز و حافظه کودک از طریق بازی ارتقا پیدا کرده و قدرت خلاقیت و تفکر او نیز افزایش می‌یابد.
  • در این پایه کودک دنیای اطراف خود را با کلمات انگلیسی می‌شناسد و رابطه بین حروف انگلیسی و صدای آنها را کشف می کند.
  • یادگیری حروف و اعداد یک تا ده
  • یادگیری زبان انگلیسی به روشی دوستانه، ساده و جذاب
  • استفاده از بازی، شعر و داستان باعث شده که اعتماد به نفس دانش‌آموز در استفاده از الفبای کلمات و اصطلاحات روزمره انگلیسی افزایش یافته
  • تمرین و مرور الفبا و صداهای آن و یادگیری لغات کم‌سیلاب مرتبط با هر حرف
  • یادگیری اعداد دو رقمی
  • یادگیری از طریق ساخت کاردستی و هنر و ریاضی و علوم و معماری و…
  • تشویق دانش‌آموزان با استفاده از لغات‌های یاد گرفته شده به انگلیسی در جمله‌های فارسی
  • مرور الفبای انگلیسی و صداهای مربوط به هر حرف و یادگیر کلمات چند سیلابی
  • یادگیری کلمات روزمره ابتدایی همانند اشکال و رنگ‌ها، اجزای بدن، اعضای خانواده، وسایل و اشیا و…
  • آموزش مکالمات با استفاده از CD به عنوان الگوی تلفظ صحیح
  • یادگیری از طریق شعر، سرود، داستان و…
  • کمک به دانش‌آموز در نوشتن جمله‌های کوتاه
  • آموزش انگلیسی روزمره از طریق ارزش‌های اجتماعی همانند تقسیم کردن وسایل با همسالان، مودب بودن و…
  • جهت ارتقا مهارت‌های فکری فعالیت‌های دانش‌آموزان روی الگوسازی و ارتباطات طراحی شده
  • یادگیری زبان از طریق هنر، ریاضی و علوم
  • پروژه‌های کاردستی/معما/عکاسی و…
  • یادگیری کلمات سه حرفی که از دو حرف بی‌صدا و یک حرف صدادار تشکیل شده (CVS Words)، حروف صدادار کوتاه Digraphs (دو حرفی که یک صدا داشته باشد)
  • استفاده از شعر، سرود، ایفای نقش در داستان‌ها به روشی جذاب
  • ایجاد یک برنامه Phonics‌مرحله به مرحله به دیگران کمک می‌کند تا مهارت‌های خوا نداری و گفتاری را به طور موثری ارتقا بخشد.
  • ارتقا مهارت نوشتاری از طریق پر رنگ کردن و دنبال کردن لغات
  • روش اختصاصی ویژه‌ای جهت ارتقا مهارت خوانداری و بالا بردن اعتماد به نفس فراگیر در درک حروف و خواندن لغات و در نهایت مکالمات ساده
  • کمک به دیگران در جهت بالا بردن اعتماد به نفس در زمینه گفتاری (Speaking) و استفاده از مطالب گرامری در گفتار به طور نامحسوس
  • کمک به گسترش مهارت‌های عاطفی و اجتماعی دانش‌آموز
  • علاوه بر در نظر گرفتن چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی در این مرحله به مهارت‌های فرعی همانند نقطه‌گذاری و علامت‌گذاری نیز پرداخته می‌شود به نحوی که دانش‌آموزان مهارت نوشتاری خود را با اعتماد به نفس بالاتری بهبود می‌بخشند.
  • کمک به دانش‌آموزان در جهت تقویت مهارت مهارت گفتاری و شنیداری
  • تشویق دانش‌آموزان در جهت استفاده از کلمات و جملات انگلیسی در مکالمات
  • کمک به گسترش مهارت‌های اجتماعی و عاطفی
  • تمام اهدافی که در پایه پنجم ذکر شد به همراه:
  • تاکید بیشتر روی روان صحبت کردن
  • تشویق دانش‌آموزان به تحقیق و انجام پروژه در زبان انگلیسی
  • انجام پروژه‌های فرهنگی
  • یادگیری عبارت‌های کلیدی در زندگی روزمره کاربرد دارد همانند معرفی دیگران، قرار گذاشتن، جستجو و پیدا کردن اشیا و…
فهرست